Co jeść na diecie bezglutenowej i bezmlecznej?

Odstawiłeś gluten oraz produkty mleczne i nie wiesz, jakie produkty możesz spożywać bez obaw o nieprzyjemne dolegliwości ze strony układu pokarmowego?

Mamy kilka sprawdzonych wskazówek, dzięki którym zmiana nawyków żywieniowych odbędzie się bez większych rewolucji, a Ty będziesz mógł cieszyć się swoimi ulubionymi smakami. Co jeść na diecie bezglutenowej i bezmlecznej? Podpowiadamy.

Dieta bezglutenowa i bezmleczna nie oznacza rezygnacji z ulubionych smaków

Wiele osób kojarzy zmianę nawyków żywieniowych z prawdziwą rewolucją, po której będą musieli raz na zawsze zapomnieć o ulubionych potrawach. Nie musi tak być. Wystarczy, że zamienisz składniki, które Ci szkodzą, na te bezpieczne i pozwolisz sobie na trochę eksperymentów w kuchni.

Choć dieta bez glutenu i nabiału jest zaliczana do dość rygorystycznych planów eliminacyjnych, to przechodząc na nią, możesz bez obaw jeść takie rzeczy jak jagielnik z musem owocowym, makaron ryżowy z pieczonym łososiem, a nawet lody z bananów. Pysznie i zdrowo!

Pyszne pomysły na bezpieczne posiłki, czyli co można jeść na diecie bezglutenowej i bezmlecznej

Co jeść na diecie bezglutenowej i bezmlecznej? Zacznij od pożegnania się z pszenicą, jęczmieniem, żytem i owsem, które zawierają gluten. Z Twojej kuchni powinien również zniknąć nabiał – mleko, śmietany, sery, jogurty, maślanki, kefiry, a nawet ukochane lody. Na tym nie koniec.

Zacznij czytać składy gotowych produktów, w których może ukrywać się gluten i nabiał. Na liście artykułów spożywczych, które mogą je zawierać, znalazły się między innymi:

  • gotowe sosy,
  • mrożonki,
  • wędliny,
  • pasty,
  • surówki,
  • słodycze i słone przekąski.

A co w takim razie może znaleźć się w Twoim codziennym menu? Na diecie bezglutenowej i bezmlecznej możesz bez obaw sięgać po kukurydzę, kaszę gryczaną i jaglaną, ryż, oczyszczony owies, komosę ryżową i amarantus. Z kolei nabiał możesz zastąpić jego wegańskimi odpowiednikami – napojami ryżowymi, migdałowymi, kokosowymi, sojowymi lub konopnymi oraz bezmlecznymi jogurtami i śmietankami na bazie soi albo kokosa.

Nie masz pomysłu na to, co jeść na diecie bezglutenowej i bezmlecznej? Wypróbuj catering dietetyczny

Jeśli nie masz pomysłu na to, co jeść na diecie bezglutenowej i bezmlecznej, to nie trać czasu na samodzielne komponowanie codziennego menu. Zamiast tego postaw na catering dietetyczny, który dostarczy zestaw pięciu smacznych posiłków prosto pod wskazany adres. W posiłkach nie znajdziesz ani glutenu, ani nabiału, dzięki czemu już wkrótce po rozpoczęciu diety zauważysz poprawę pracy układu pokarmowego i ustanie biegunek, bólu brzucha czy wzdęć. Dieta pudełkowa jest również znakomitym sposobem na zrzucenie nadprogramowych kilogramów bez rezygnacji z pysznych, pożywnych dań. Smacznego!

 

/materiał partnerski/